اگر قصد ترک خودارضایی دارید ، بخوانید
نوشته شده توسط سامان در ساعت

  

اگر قصد ترک خودارضایی دارید ، بخوانید

 

فرد گرفتار آمده به خود ارضایی آخرت خود را تباه می سازد: هیچ کدام یک از آسیب های گذشته، به اهمیت آسیب های معنوی نیست؛ زیرا آسیب های معنوی، جان و دل و به عبارت دیگر کنه حقیقت وجود آدمی را تباه می سازد. خود ارضایی از نظر دین یک گناه است و به تعبیر قرآن زنگار بر دل می نهد: «کلاَّ بَلْ رانَ عَلی قُلُوبِهِمْ ما کانُوا یکسِبُونَ»؛ «چنین مباد! بلکه اعمال (ناشایست) دل های آنان را زنگار زده است»

 

خود ارضایی یا استمنا از نظر اسلام حرام و گناه است و در این جهت فرقی بین دختر و پسر نیست. قرآن کریم می‌فرماید: "هر کس از راهی، غیر از همسرش، شهوتش را دفع کند، از تجاوز کاران است".[1] یعنی از حکم الهی و انسانی تجاوز کرده است. پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) فرمود: "هر کس شهوتش را با دست ( و هر طریق دیگری غیر از مسیر طبیعی و ازدواج) دفع کند، مورد لعنت و نفرت خداوند است".[2] امام صادق(علیه السلام) فرمود: "خود ارضایی (یا دفع شهوت از غیر مسیر طبیعی) از گناهان بزرگ است".[3] نیز فرمود: "خداوند با نظر رحمت به استمنا کننده نمی نگرد".[4] فعل حرام، عصیان و مخالفت با فرمان حق تعالی است. کم و زیادش در حکم اصلی تفاوت ایجاد نمی کند. هر مقدار به اندازه خود گناه است. اگر کم صورت گیرد، به اندازه خود و اگر زیاد باشد، به همان اندازه، اما در مورد تعداد دفعات زیاد، گناه دیگری هم هست و آن تکرار گناه است که تکرار و اصرار بر گناه، گناه دیگری محسوب می‌شود.

پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) فرمود: "لا تنظروا الی صِغِرَ الذنب و لکن انظروا اِلی مَنِ اجتَر أتم؛[5] به کوچکی گناه منگرید، بلکه بر عظمت و بزرگی کسی بنگرید که نسبت به او گستاخی و نافرمانی کرده‌اید". از دیدگاه پزشکان استمنا آثار زیانباری بر جسم و روح و روان وارد می سازد که ذیلا مطالبی به استحضار می رسد.

در اهمیت گناه از دیدگاه اسلام همین بس که اسلام ؛

اولاً: کیفر و اثر آن را منحصر به دنیا نکرده است.(مائده، آیه 33)

ثانیاً: از اندیشه و فکر گناه هم منع کرده است تا گناه را از سرچشمه خشک کند. على (علیه السلام) مى‏فرماید: کسى که در انجام گناه زیاد فکر کند، بالاخره به گناه کشیده مى‏شود (غررالحکم)

ثالثاً: از گناه به عنوان درد و بیمارى یاد کرده است. (على (علیه السلام) براى دل‏ها بیمارى‏اى، دردناک‏تر از گناه نیست (بحار الانوار، ج 73، ص 342)

رابعاً: از رفاقت و دوستى با گنهکار و شرکت در مجالس گناه به شدت نهى کرده است. على (علیه السلام): بر فرد مسلمان شایسته نیست که با گنهکار طرح رفاقت و دوستى بریزد. (وسائل الشیعه، ج‏2، ص 269)

روزه گرفتن دو روز در هفته برای کم کردن حس شهوت جویی شما بسیار مفید است. اگر قادر به روزه گرفتن نیستید، غذای خود را به حداقل برسانید و وعده غذایی ظهر را نخورید. سعی کنید به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد

خامساً: ترک گناه را بهترین عبادت برشمرده است. (على (علیه السلام): برترين عبادت، دورى گزیدن از گناه است.)

 

درمان خودارضایی

سه نكته‌ی مهم مشترك برای تخفیف و درمان میان همه‌ی امراض و عادات وجود دارد:

• در درمان هر بیماری یا ترك هر عادت، مهم‌ترین قسمت عزم و اراده‌ی فرد برای درمان و ترك عادت است.

• عدم یأس و ناامیدی برای ترك و ایمان به علاج آن.

• در نظر گرفتن زمان برای ترك و درمان.

 

1. نخستین گام برای درمان استمناء، اعتقاد و ایمان به درمان‏پذیری آن و دوری از یأس و ناامیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به كارگیری دقیق دستورها است. از همه اینها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش كلیدی و محوری را ایفا می‏كند. درمان و چاره جویی باید منطبق با خواست فرد باشد؛ زیرا تا وقتی كه او نخواهد، می‏توان با قاطعیت گفت كه درمان نخواهد شد.

 

بنابر این بیمار اگر بخواهد، می‏تواند بر بیماری اش غلبه كند و جمله معروف – خواستن توانستن است- عین حقیقت است.

2. تلاش برای تقویت اراده از گام‏های مهم در امر بهبود است. نگویید اراده از ما سلب شده است! ممكن است اراده انسان ضعیف شود؛ ولی هیچ گاه از بین نمی‏رود. نشانه اینكه هنوز اراده باقی است، این است كه شخص این عمل را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمی‏دهد. برای تقویت اراده، راه‏های زیادی پیشنهاد شده كه از جمله آنها تلقین به خود است. اراده همچون نهالی است كه باید آن را پرورش داد تا به مرحله خودشكوفایی و ثمردهی برسد.

ویكتور پوشه – روان شناسِ فرانسوی – می‏گوید: افراد مبتلا به استمناء، هر روز به دفعات مختلف با تمركز فكر به خود بگویند: «من به خوبی قادرم این اعتیاد را از خود دور كنم، من قادرم». تكرار این عبارت ساده، اثر عجیبی در تقویت اراده و روحیه دارد.

پل ژاگو بر آن است كه: تلقین، قبل از خواب نیز مۆثر است.

3. سعی شود شكم به هنگام خواب، بیش از حد معمول پر نباشد.

4. از پوشیدن لباس‏های تنگ و چسبان اجتناب گردد.

5. از نگاه كردن به مناظر، فیلم‏ها و تصاویر تحریك كننده، خودداری شود

6. از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی‏های تحریك‏كننده و فكر كردن در این امور، دوری شود.

7. از خوردن مواد غذایی محرك، مانند خرما، پیاز، مرچ، تخم‏مرغ، گوشت سرخی، و غذاهای چرب – اجتناب و به میزان ضرورت اكتفا شود.

قاطعانه برای ترک این عمل تصمیم بگیرید. (اگر قبلاً نیز تصمیم به ترک خودارضایی گرفته باشید اما موفق نشده باشید، اراده شما تا حدی ضعیف شده است. در این صورت باید به خود تلقین کنید که اراده قوی ای دارید. برای این کار موفقیت های خود در زندگی را در ذهن مرور کنید و مرتب به خود بگویید که من بسیار پر اراده هستم و تصمیم به هر کاری که بگیرم، آن کار را انجام خواهم داد)

8. قبل از خواب مثانه تخلیه شود.

9. از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز شود.

10. از دست ‏ورزی با اندام جنسی، باید اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نباید دست‏ ورزی كرد

11. هرگز نباید به رو خوابید.

12. به منظور تخلیه انرژی – زاید بدن، به طور منظم و زیاد باید ورزش كرد.

13. برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، عبادت و … پر كند.

14. سعی کنید کمتر در مكانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران باشید. هرگاه مورد هجوم افكار جنسی واقع شدید، باید بلافاصله از مكان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شود و خود را به كاری سرگرم كند. در این زمینه گفت و گو با دوستان، مشاركت در برنامه های جمعی بسیار مفید است. تلقین به شخص كمك می‌كند تا اراده‌ی خود را تقویت كند و به خود بگوید كه می‌تواند استمنا را كنار بگذارد.

15. منحرف كردن فكر به سوی دیگری در صورتی كه تحریكی برای استمناء اتفاق افتاد.

 

16. دوری از خیال‌پردازی و سرگرم بودن به كارهای مفید مانند مطالعه، ورزش و …

17. تنهایی، كلید اقدام به استمنا است. لذا تنها نمانید.

18. هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که آلان خدا من را می بیند.

19. هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که می خواهید در مقابل چه کسی گناه کنید.

20. هر کاری که شما را به فکر این کار بیندازد آن کار را سریع ترک کنید.

21. هر صحنه ای که شما را تحریک می کند آن صحنه را ترک کنید.

22. به خدا توکل کنید.

23. قاطعانه برای ترک این عمل تصمیم بگیرید. (اگر قبلاً نیز تصمیم به ترک خودارضایی گرفته باشید اما موفق نشده باشید، اراده شما تا حدی ضعیف شده است. در این صورت باید به خود تلقین کنید که اراده قوی ای دارید. برای این کار موفقیت های خود در زندگی را در ذهن مرور کنید و مرتب به خود بگویید که من بسیار پر اراده هستم و تصمیم به هر کاری که بگیرم، آن کار را انجام خواهم داد)

24. از رفت و آمد با کسانی که شما را مستقیم و غیر مستقیم به خودارضایی دعوت می کنند، دوری کنید و رابطه خود را با این گونه دوستان قطع کنید.

پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) فرمود: "لا تنظروا الی صِغِرَ الذنب و لکن انظروا اِلی مَنِ اجتَر أتم؛به کوچکی گناه منگرید، بلکه بر عظمت و بزرگی کسی بنگرید که نسبت به او گستاخی و نافرمانی کرده‌اید". از دیدگاه پزشکان استمنا آثار زیانباری بر جسم و روح و روان وارد می سازد که ذیلا مطالبی به استحضار می رسد

25. از صحبت کردن در مورد مسایل شهوت انگیز دوری کنید.

26. از بودن در مکان های تنها خودداری کنید و وقتی به حمام و دستشویی می روید، در را قفل نکنید. بعد از شستشو حمام را سریع ترک کنید.

27. از نگاه کردن به بدن عریان خود نیز اجتناب کنید.

28. سعی کنید تماس بدنی با دیگران و لو در شوخیهای دستی پرهیز کنید.

29. روزه گرفتن دو روز در هفته برای کم کردن حس شهوت جویی شما بسیار مفید است. اگر قادر به روزه گرفتن نیستید، غذای خود را به حداقل برسانید و وعده غذایی ظهر را نخورید. سعی کنید به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد.

30. شبها قبل از خواب مطالعه کنید و با لباس کامل بخوابید و بعد از بیدار شدن سریع رختخواب را ترک نمایید. همچنین هرگز به رو نخوابید.

31. سعی کنید دائما وضو داشته باشید.

32. از ذکر خدا ولو در دل غافل نشوید.

33. شبها تنها نخوابید و یا در جایی بخوابید که فرصت انجام این عمل نباشد.

34. بیاد داشته باشید که تصمیم دارید این عمل را ترک کنید.

35. بعد از تصمیم حتی یک بار هم سراغ این عمل نروید زیرا اراده شما را سست خواهد کرد.

36. یاد مرگ انسان ساز است .

37. پشیمانی بعد از عمل را بیاد داشته باش.

38. این احتمال را بده که دیگر زنده نمانی و بدون توبه در پیشگاه خدا حاضر شوی.

39. مضرات این عمل را بیاد داشته باش.

40. این را بدان که بخاطر لذت چند لحظه ای از رحمت خدا دور می شوی.

 

فرآوری : زهرا اجلال

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان

منابع :

سایت حوزه

سایت پرسمان قرآنی

 داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس فيلم پورن  فيلم پورن  



:: موضوعات مرتبط: خودارضايي چيست ؟، خودارضایی از نگاه اسلام، عوارض خودارضايي، آسيب هاي معنوي و اخروي‏، درمان خودارضايي، راه هاي ترك خود ارضايي، ،
:: برچسب‌ها: اگر قصد ترک خودارضایی دارید ، بخوانید,
پنج انگشت و چهارده بند ..
نوشته شده توسط سامان در ساعت

  

پنج انگشت و چهارده بند ..

 

آیا تاکنون به شکل و ظاهر دستان خودتون فکر کرده اید ...

 

هر دست ، پنج انگشت دارد و هیچ یک از انگشتان با دیگری یک اندازه نیست و ...

در جایی شنیدم و خوانده ام که حکمت اینکه خداوند ، تعداد انگشتان دست هر فرد را پنج انگشت قرار داده و اینکه مجموع بند های انگشتان یک دست ، مساویست با چهارده عدد بند ، این است که

پنج انگشت دست اشاره ای است از سوی خداوند  به پنج تن آل عبا ( علیهم السلام ) ، بله پنج تن اهل بیت ( علیهم السلام ) :

حضرت محمد (ص) ،حضرت علی(ع) ،حضرت فاطمه (س) ،حضرت حسین(ع) ، حضرت حسن (ع)

 و تعداد چهارده بند انگشت هر دست ...

اشاره ای است از سوی خداوند به چهارده معصوم (علیهم السلام)

 حالا سوال تکان دهنده ای که موی تنتون سیخ بشه ...؟؟؟

سوال این است که ما ، از چه عضوی از بدنمون برای انجام خودارضایی استفاده می کنیم ؟؟؟

دیگه هیچ حرفی برای گفتن باقی نمی مونه ...

زمین باز بشه ، بریم داخلش ، بهتر از موندن با این ذلت و روسیاهیه ...

از این به بعد ، هر بار خواستید ، خودارضایی بکنید ، به پنج انگشت دستتون و تعداد بندهایش فکر کنید ...

خدایا ، تو را به پنج تن اهل بیت و چهارده تن معصوم (علیهم السلام ) قسمت میدهیم که ما را از باتلاق خودارضایی خلاص کن و نجاتمان بده ...

 

ترک خود ارضایی-استمنا

http://a-m-f.blogfa.com

 داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس عكس فيلم پورن  فيلم پورن  



:: موضوعات مرتبط: خودارضايي چيست ؟، خودارضایی از نگاه اسلام، عوارض خودارضايي، آسيب هاي معنوي و اخروي‏، ،
:: برچسب‌ها: پنج انگشت و چهارده بند , , ,
میدونی زیر پوست دستانت چه خبره ؟
نوشته شده توسط سامان در ساعت

  

میدونی زیر پوست دستانت چه خبره ؟

 

میدونی زیر پوست دستانت چه خبره ؟ تا حالا عکسی از مویرگ ها و گوشت و استخوان ها و عضلات کف دست و انگشتانت رو دیدی ؟؟!

برای اینکه از خواب غفلت بیرون بیای ، حتما ادامه مطلب رو ببین و بخون :

http://upload.iranvij.ir/images_aban91/06433907434539296364.jpg

این عکس رو همیشه به یاد داشته باش وهمین الآن به دستهایت نگاه کن ...

آره ! این همون دستی هست که به زیبایی و ظرافت توسط خدا ساخته شده و تو متاسفانه در راه نافرمانی خدا ازش کمک می گیری ( گناه کبیره )  !

این دست هدیه خداوند است به تو ، بهترین راه تشکر از خدا ، ترک گناه هست از جمله ترک خودارضایی ...

و حالا دو آیه از قرآن ، همان قرآنی که در یک گوشه ای از خانه ات ، غریبانه به گوشه ای چشم دوخته است :

آیا آدمی فکر می کند که ما هرگز استخوانهای او را جمع نخواهیم کرد ؟ چرا ! ما حتی می توانیم سر انگشتان او را نیز دوباره منظم درست کنیم ! ( سوره قیامت آیه 3 و 4 )

در درون وجود شما ، آیات و نشانه های خداست ، آیا نمی بینید ؟ (سوره ذاریات آیه 21)

آیا دوست داری کاری کنی که باعث خوشحالی خدا بشه ؟؟؟

http://www.nasr19.ir/wp-content/uploads/2012/09/namaz_nasr19.ir-27.jpg

 پیغمبر اکرم (ص) فرمود : نماز در اول وقت ، باعث خشنودی خداوند می شود .

 

ترک خود ارضایی-استمنا

http://a-m-f.blogfa.com

 داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس فيلم پورن  فيلم پورن  



:: موضوعات مرتبط: خودارضايي چيست ؟، خودارضایی از نگاه اسلام، عوارض خودارضايي، آسيب هاي معنوي و اخروي‏، ،
:: برچسب‌ها: میدونی زیر پوست دستانت چه خبره ؟,
خودارزايي از نظر ...
نوشته شده توسط سامان در ساعت

 

خودارزايي از نظر ...

 

ابو علی سيناي حكيم در کتاب طب خود گفته:

مایع منی، مایعی حیات بخش زندگی انسان است، آن را هدر ندهید.

 

www.med.umich.edu

مدیریت بهداشت و درمان دانشگاه میشیگان

 

خودارضایی در سنین نوجوانی تمایل به همجنسگرایی را بالا می برد - فعالیتهای روزمره و مفید در کودک را مختل می کند - سبب بروز دردهای مقاربتی در آینده می شود و در توان حفظ عوظ با مشکل مواجه می شود - سبب بروز خارش های موضعی و حتی بروز تروما می شود

  

www.answers.yahoo.com

بخش مشاوره سایت یاهو

 

مادری در خصوص خودارضایی دختر 16 ساله خود که رفتارش با انجام خودارضایی تغییر کرده بود کمک و راهنمایی خواسته بود . در شرح مشکل دخترش بیان کرده بود که دخترش را زیر نظر داشته و متوجه شده در طی یک روز سه نوبت خودارضایی داشته است . رفتارش بسیار تند و بد شده و از زمانیکه متوجه خودارضایی او شده است ، او را دختری افسرده و گوشه گیر می بیند که دوست دارد تنها باشد . حتی یک نوبت پس از خودارضایی شاهد گریه و افسردگی شدید او بوده است

 

مشاور در پاسخ خودارضایی برای دختر ایشان را منع کرده و بیان کرده باید برای بهبودی شرایط روحی او تغییر مکان زندگی بدهند . به بیان بخش مشاوره یاهو خوداراضیی در سنین نوجوانی سبب بروز پرخاشگری و ناملایمات روحی می شود . والدین باید فرزندان را از کودکی با شیوه صحیح ا مسائل جنسی آشنا کنند

 

ww.sexualcontrol.com

پایگاه مشاوره کنترل جنسی

 

این سایت خودارضایی را یک اعتیاد حاد معرفی کرده و بیان داشته باید افرادی که به خودارضایی  - استمناء - روی آورده اند را به مراکز مشاوره و درمان معرفی کرد . باید خودارضایی را متوقف کنند و از تحریک خود به روش لمس عضو جنسی چه در زن و چه مرد پرهیز شود چراکه همچون اعتیاد به مواد مخدر می تواند سبب تخریب جوانان شود

 

 www.marriage.about.com

وابسته به کمپانی نیویورک تایمز

 

در این سایت که به مشاوره قبل و بعد از ازدواج می پردازد در سوالی که مطر شده آیا خودارضایی به ازدواج من در آینده صدمه می زند یا نه ، پاسخ داده شده که : خودارضایی  - استمنا ء - یک مشکل بزرگ برای زوجین می باشد . خودارضایی شما در قبل از ازدواج تمایلات جنسی شما را به همسرتان کاهش داده و سبب کاهش روابط جنسی و نهایتا عاطفی بین شما خواهد شد . اشتمناء سبب کاهش اعتماد به نفس در شما و صربه های روحی می شود . وقتی می توان رابطه مناسب جنسی با همسر داشت نباید آنرا با خودارضایی در پیش از ازدواج آسیب رساند

متاسفانه آمار خودارضایی نشان می دهد که مردان بیش از زنان به آن گرفتار هستند  . اگرچه آسیب های روحی استمناء در زنان شدیدتر از مردان است .

 

www.bendov.info

پایگاه دکتر یوآو  بن - دوو

 

وقتی در این پایگاه مطالب مربوط به خودارضایی را مطالعه می کردیم به این حقیقت دست یافتیم که خودارضایی در تمامی کشورها به عنوان یک ایراد بزرگ و مشکل سنین نوجوانی و جوانی شناخته می شود و جالب توجه است که از استمناء با عنوان قاتل جوانان یاد شده است

 

در این پایگاه ثبت شده است که :

در قرن نوزدهم میلادی دانشمندان و بزرگان علم پزشکی به این باور قوی رسیدند که خودارضایی قویا رای انسان کشنده است . چراکه این بیماری و این رفتار مریض گونه جسم و ذهن انسان را هدف گرفته و تخریب می کند . کارشناسان ريال پزشکان ، بهداشتکاران ، مربیان و همه و همه باید از استمناء ترس اشته و معایب آنرا به جامعه منتقل کنند . نگرانی از خودارضایی هیچ ارتباطی به دین و مذهب ندارد بلکه جنبه علمی و استدلالی دارد .

 

دانشمندان قویا اعلام کردند که تجربه یک بار خودارضایی می تواند اثرات منفی خود را در جوان بگذارد و او را گرفتار ناهنجاریهای رفتاری کند .عواقب خودارضایی در میان دختران و پسران اروپایی را باید از عواقب طاعون و جنگ جدی تر دانست و آنرا نهی کرد و ممنوع دانست . باید از مقاطع کودکی در خانه و اجتماع و مدرسه قوانین رفتاری خواص در نظر گرفت تا کودک درست جنسیت را بشناسد و در دام خودارضایی در آینده گرفتار نشود . والدین باید کنترل شبانه بر فرزندان خود داشته باشند و رفتار غلط جنسی را به درستی در انها اصلاح کنند . در سالهای گذشته و دور والدین به دلیل ترس شدید از خودارضایی خانم ها بر روی انها اعمال جراحی برای برداشتن کلیتوریس - چوچوله - انجام می دادند که البته این عمل را نهی می کنیم و باید تربیت درست را مورد توجه قرار داد .

 

ترس از خودارضایی را می توان به قرن هجدم اشاره کرد . برای اولین بار در سال 1715 بروشوری با عنوان نگرانی گناه شنیع خودآلودگی به چندین زبان اروپایی نوشته و منتشر شد .در این مقاله عواقب و مشکلات شدید خودارضایی در هر دو جنس دختر و پسر مورد بررسی قرار گرفته بود .

 

پزشک سوئیسی ، ساموئل - اوت تیسوت ، در طول دهه 1750 و 1760 نظریه ای هدفمند را در خصوص ترس از استمناء و پیشگیری از آن ارائه داد . وی خودارضایی را مهلک دانست و بیان کرد باید ترس از خودارضایی را مطرح و گسترش داد . باید نوجوان و جوان از معایب این عمل آگاه شوند و از آن دوری کنند . باید با برنامه ریزی هدفنمد و آموزش والدین و مراکز آموزشی در خصوص پیشگیری اقدام کرد .

 

در نیمه اول قرن بیستم توجه برخی دانشمندان و محققین به خودارضایی معطوف شد و به عوارض و معایب این رفتار وحشتناک و غیر عقلانی اشاره کردند . گرچه عده ای به دشمنی و مخالفت با این مسائل پرداختند ولی بر اکثریت مردم و کارشناسان این باور حاکم بود که باید از استمناء ترسید و در مقابلش ایستاد .

 

مقالات ارزشمندی در سال 1844 در لندن در گروه جزوات ضد استمناء به چاپ رسیدی . مقالاتی با عناوین زیر :

 

او جوان است امیدوارم مادرش او را آگاه سازد

پیری زودرس یک نتیجه قطعی

آتش را در چشمانش می بینم

پاهایش رنجور و ناتوان است

مرگ زود هنگام

و غیره

 

پيامبر اكرم‏ صلي الله عليه وآله وسلم در اين باره مي‏فرمايد: «ناكح الكف ملعون»؛«ملعون است كسي كه خودارضايي كند»

 

امام صادق (ع)  در ضمن روايتي از عذابي دردناك براي فاعل آن خبر داده است. آن حضرت(ع) فرموده است: «سه دسته از مردمان اند كه خداي متعال در روز قيامت به ايشان نگاه رحمت نمي افكند،  آنها را تذكيه نمي نمايد و عذابي دردناك براي ايشان فراهم نموده است: كسي كه موي سپيد خود را مي كند، كسي كه با خود نكاح (استمناء) مي نمايد و كسي كه مفعول واقع مي شود».

 

قرآن کریم می‌فرماید: "هر کس از راهی، غیر از همسرش، شهوتش را دفع کند، از تجاوز کاران است".

 

پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) فرمود: "هر کس شهوتش را با دست ( و هر طریق دیگری غیر از مسیر طبیعی و ازدواج) دفع کند، مورد لعنت و نفرت خداوند است"

 

خودارضایی، یكی از گناهان كبیره است و بر اساس برخی تفاسیر قرآن كریم، كسانی كه خودارضایی می‌كنند، تجاوزكارمعرفی شده‌اند؛ «كسانی كه فراتر از این جویند، پس آنان تجاوزگرند» . شخصی از امام صادق (علیه السلام) در مورد خودارضایی سؤال كرد و امام در پاسخ فرمودند: « خودارضایی، گناه بزرگی است. كسی كه مرتكب این كار زشت شود، همانند كسی است كه با خود ازدواج كند و اگر من بدانم كسی با خود این عمل را انجام می‌دهد، با او غذا نخواهم خورد» و بعد حضرت برای اثبات دلیل خود، به آیه فوق استدلال كرد.

 

امام صادق (علیه السلام) می فرماید: برای كسی كه خودارضایی كند، در قیامت عذاب دردناكی در نظر گرفته شده است

 

منابع:

خودارضایی ممنوع

http://khoderzaii.persianblog.ir

پرسمان

www.porseman.org

پارس طب

http://fa.parsiteb.com

ترجمه چند بخش : پایگاه شفا

فرآوری چند بخش : زهرا اجلال

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان

سایت حوزه

سایت پرسمان قرآنی

ماهانامه پُرسمان، شماره ی 46

گروه دین و اندیشه تبيان - مهدی سیف جمالی

  سكس سكس سكس سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس فيلم پورن  فيلم پورن  



:: موضوعات مرتبط: خودارضايي چيست ؟، خودارضایی از نگاه پزشكان و محققان، خودارضایی از نگاه اسلام، عوارض خودارضايي، اسيب هاي جسمي، آسيب هاي روحي و رواني‏، آسيب هاي معنوي و اخروي‏، ،
:: برچسب‌ها: خودارزايي از نظر , , , ,
چگونه می توانیم با چشم چرانی و خود ارضایی مقابله كنیم؟
نوشته شده توسط سامان در ساعت

 

چگونه درمانش كنم؟

چگونه می توانیم با چشم چرانی و خود ارضایی مقابله كنیم؟

 

چشم چرانی و نگاه آلوده، آغاز انحرافات جنسی و به ویژه خودارضایی است؛ از این رو، در مرحله اول لازم است دیده‌ها را پاك كرد تا بتوان دل را كنترل كرد.

 

زدست دیده و دل هر دو فریاد

كه هر چه دیده بیند دل كند یاد

 

قرآن كریم پیش از دعوت به عفت جنسی، به عفت چشم دعوت می‌كند و می فرماید:

«به مردان با ایمان بگو عفت چشم و عفت جنسی را رعایت كنند...1 و به زنان با ایمان بگو عفت چشم و عفت جنسی را رعایت كنند». 2

از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) چنین حكایت شده است:« نگاه (به نامحرم) تیر زهرآگینی از تیرهای شیطان است ».3

شیطان با نگاه آلوده ، جوانان را به دام عشق ناپاك و انحرافات جنسی می‌كشاند. حضرت علی‌ می‌فرماید: « چه بسا عشقی كه با یك نگاه بذرافشانی می‌شود».4

چشم چرانی، از محرومیت های جنسی، محیط نامساعد، ضعف اراده و... به وجود می‌آید و عصب «لی بیدو» كه در اعصاب چشم متمركز است. به اعصاب جنسی متصل است و شخص، از چشم چرانی لذت می‌برد و با تكرار این عمل، تبدیل به یك عادت می‌شود.

برای مقابله با چشم چرانی و استمنا، ابتدا لازم است از ضررهای آن دو آگاهی پیدا كنیم.

 

ضررهای چشم چرانی

چشم چرانی بیشتر در مردها دیده می‌شود و بیماری «سادیسم» را به وجود می‌آورد و در زن ها، خودنمایی بیشتر وجود دارد كه بیماری «مازوشیسم» را به وجود می‌آورد.5

چشم چرانی، سبب درشتی چشم، ضعف اعصاب و روان، بی خوابی، كم خوابی، بی اشتهایی، خیال‌پردازی واهی، تشویش ذهن و ... می‌شود.6

 

خودارضایی

خودارضایی، یكی از گناهان كبیره است و بر اساس برخی تفاسیر قرآن كریم، كسانی كه خودارضایی می‌كنند، تجاوزكارمعرفی شده‌اند؛ «كسانی كه فراتر از این جویند، پس آنان تجاوزگرند» . شخصی از امام صادق (علیه السلام) در مورد خودارضایی سؤال كرد و امام در پاسخ فرمودند: « خودارضایی، گناه بزرگی است. كسی كه مرتكب این كار زشت شود، همانند كسی است كه با خود ازدواج كند و اگر من بدانم كسی با خود این عمل را انجام می‌دهد، با او غذا نخواهم خورد» و بعد حضرت برای اثبات دلیل خود، به آیه فوق استدلال كرد.7

پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) می فرماید:« ناكح الكف ملعون؛ كسی كه خودارضایی كند، ملعون [از رحمت خدا دور] است.8

امام صادق (علیه السلام) می فرماید: برای كسی كه خودارضایی كند، در قیامت عذاب دردناكی در نظر گرفته شده است.9

امام صادق (علیه السلام) می فرماید: خودارضایی، گناه بزرگی است. كسی كه مرتكب این كار زشت شود، همانند كسی است كه با خود ازدواج كند و اگر من بدانم كسی با خود این عمل را انجام می‌دهد، با او غذا نخواهم خورد.

 

ضررهای جسمانی و روانی خودارضایی

1. خودارضایی باعث كاهش انرژی بدن، خستگی و پیری زودرس می‌شود.

2. خودارضایی به تدریج در نور چشم و قدرت بینایی اثر می‌گذارد و آن را كاهش می‌دهد.

3. به دستگاه تناسلی آسیب می‌رساند و باعث ناتوانی های جنسی می‌شود.

4. باعث ضعف حافظه ، حواس پرتی و ناتوانی در تمركز فكری می شود.

5. اضطراب و افسردگی ایجاد می‌كند.

6. موجب پرخاشگری و بداخلاقی می شود.

7. احساس گناه، عذاب وجدان را باعث می شود.

8. شخص را بی عاطفه، كم رو و خجالتی بار می‌آورد.

9. موجب افت تحصیلی شده ، در ازدواج مشكل ایجاد می كند.

10. بی میلی به همسر و ناسازگاری خانوادگی.10

 

كیفیت درمان چشم چرانی و خودارضایی

ایستادگی در برابر شهوت و كشش های انحرافی درونی، تنها بر تكیه بر ایمان وقدرت اراده، امكان پذیر است. هرچه ایمان و اراده قوی تر باشد، مقاومت شخص در برابر جاذبه های جنسی، بیشتر و افت او افزوده می‌گردد. برخی از عواملی كه سبب دوری از چشم چرانی و خودارضایی می گردند به شرح زیرند:

1. عفت چشم؛ پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) می فرماید: هر مسلمانی كه بی اختیار چشمش به زیبایی های زنی بیفتد و چشم فرو نهد، خداوند به او توفیق عبادتی می‌دهد كه شیرینی آن را احساس كند.11

2. حیا؛ حضرت علی (علیه السلام) می فرماید: حیا، سبب عفت و عفت ، ثمره ی حیاست. 12 شرم ، مانع كار زشت است. 13

3. روزه؛ پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) می فرمایند: جوان ها ! ازدواج كنید و اگر نمی‌توانید حتماً روزه بگیرید كه روزه، غریزه جنسی را كنترل می‌كند.14 هم چنین نقل شده كه راه كنترل غریزه ی جنسی ، روزه است . 15

4. توجه به زیان های چشم چرانی و خودارضایی كه درآغاز بحث بیان شد.

5. ازدواج.

6. خودداری از حضور در مكان های خلوت و دوری از تنهایی؛ چون تنهایی، خود عامل مهمی برای تحریك به خودارضایی و زمینه ساز ارتكاب این عمل است.

7. تلاش برای تقویت اراده، از گام های مهم در علاج این بیماری است؛ نگوییم اراده از ما سلب شده است؛ زیرا ممكن است اراده ی انسان ضعیف شود ؛ ولی هیچ گاه از بین نمی رود. برای تقویت اراده، راه های زیادی پیشنهاد شده است كه برخی از آنها :

الف) تلقین به خود؛ مرتب به خود بگویید كه من می توانم این عمل را ترك كنم.

ب) به پایان رساندن كارهای نیمه تمام نیز در تقویت اراده مؤثر است. سعی كنید هیچ كاری را نیمه تمام نگذارید.

ج) تمركز بخشیدن به فعالیت های گوناگون و پراكنده؛ از كارهای متعدد و متنوع پرهیز كنید؛ چون موجب پراكندگی و به هم‌ریختگی انسجام فكر می‌شوند .

د) نماز، سحر خیزی، كم خوری و دوری از گناه ، از عوامل مهم تقویت اراده هستند.

8. افكار جنسی را كه به ذهن خطور می‌كند، بلافاصله با ذكر خدا و یاد آسیب های معنوی، جسمی، روانی و اجتماعی آنها ، از خود دور كنید.

9. تنبیه، راه دیگر مقابله با این تحریكات است ؛ مثلاً با خود شرط كنید و بگویید: اگر این بار چنین گناهی را مرتكب شوم ،یك یا چند روز، روزه می ‌گیرم یا مبلغی صدقه می دهم.

10. اوقات فراغت خود را با مطالعه، ورزش ، زیارت و دعا پر كنید.

پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) می فرمایند: جوان ها ! ازدواج كنید و اگر نمی‌توانید حتماً روزه بگیرید كه روزه، غریزه جنسی را كنترل می‌كند.

11. راه دیگر خنثی نمودن تحریكات، گرفتن دوش آب سرد- البته اگر از سلامت جسمی برخوردارید – یا شستن اعضاء با آب سرد و هیچ گاه در حمام كاملاً عریان نشوید و به اندام جنسی خود نگاه نكنید.

12. از نگاه كردن به مواضع جنسی و برجستگی های بدن دیگران ( حتی از روی لباس) پرهیز كنید.

 

13. به هنگام خواب، سعی كنید شكم بیش از حد معمول پر نباشد و هرگز به رو نخوابید.

14. ایمان مذهبی خود را روز به روز تقویت كنید و توسل به ائمه (علیه السلام) را فراموش نكنید. امیدوار به رحمت الهی باشید و هیچ گاه مأیوس نشوید.

15. از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان خودداری كنید.

16. از نگاه كردن به تصاویر و فیلم های تحریك كننده و لباس جنس مخالف، جداً پرهیز كنید.

17. از فكر كردن، تصور و خیال در مورد جنس مخالف و مسایل جنسی خودداری كنید.

18. از معاشرت و سخن گفتن و نگاه به جنس مخالف – حتی كودكان جذاب و خودسیما – خودداری كرده، از دوستی با آنان پرهیز كنید .

19. به بدی گناه و عواقب آن توجه كنید. 

20. از مشاهده اعمال، رفتار و گفتار زوج های جوان ، جداً خودداری كنید.

 

نتیجه:

حاصل سخن این كه چشم چرانی، پایه و اساس انحرافات جنسی است و لازم است با تقویت اراده ، ایمان، عفت، حیا و شرم، چشم ها را از نامحرم بپوشانیم. خودارضایی كه در واقع عمل زنا با خود است، علاوه بر مضرات جسمی ، روحی و روانی كه بر فرد می‌گذارد ؛ اثرات نامطلوب اجتماعی و خانوادگی زیادی نیز در پی دارد و لازم است با تقویت اراده و با توكل به خدا، از كمند این عمل زشت رهایی یابیم.

 

منبع: ماهانامه پُرسمان، شماره ی 46

گروه دین و اندیشه - مهدی سیف جمالی

 

پی نوشت ها:

1. نور(24) ، آیه 30.

2. همان، آیه 32.

3. علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 104، ص38.

4. محمد تمیمی ، غررالحكم و دررالكلم ، دانشگاه تهران، حدیث 5314.

5. عبدالكریم بیآزار شیرازی، مسایل درمانی و طب روحانی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران 1374، ج 3 ، ص 258.

6. حسن رضا رضایی ، آموزه های تندرستی در قرآن ، عطرآگین، 1384، ج1،ص84.

7. حسین نوری، مستدرك الوسایل، ج14، ص 356.

8. ری شهری، میزان الحكم، مكتب الاعلام الاسلامی ،1362، ج9،ص150.

9. همان.

10. ر.ك: علی قائمی، خانواده و مسایل جنسی كودكان، انتشارات انجمن اولیا و مربیان.

11. میزان الحكم، ج10، ص78.

12. غررالحكم، حدیث 5527.

13. همان، حدیث 4612.

14. حرعاملی ، وسایل الشیعه، مؤسسه آل البیت ، بیروت، ج10، ص410.

15. همان.

 

 سكس سكس سكس سكس سكس سكس سكس سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس فيلم پورن  فيلم پورن  



:: موضوعات مرتبط: خودارضايي چيست ؟، خودارضایی از نگاه اسلام، عوارض خودارضايي، اسيب هاي جسمي، آسيب هاي روحي و رواني‏، آسيب هاي اجتماعي‏، آسيب هاي معنوي و اخروي‏، درمان خودارضايي، راه هاي ترك خود ارضايي، چشم چرانی، عوارض و درمان، ،
:: برچسب‌ها: چگونه می توانیم با چشم چرانی و خود ارضایی مقابله كنیم؟, ضررهای چشم چرانی, خودارضایی, ضررهای جسمانی و روانی خودارضایی , كیفیت درمان چشم چرانی و خودارضایی ,
توجه به ارزش و اهميت انسان
نوشته شده توسط سامان در ساعت

  

توجه به ارزش و اهميت انسان

امام علي(ع) مي‌فرمايند:

اي انسان گمان مي‌كني موجودي ناچيز و كوچك هستي؟ در حالي كه جهان بزرگي در وجود تو نهفته است.

 

اگر نوجوان به ارزش و منزلت خودش پي ببرد و بداند كه خدا براي چه هدفي او را آفريده است، اگر باور كند كه مي‌تواند از فرشتگان هم فراتر رود و به مقاماتي دست يابد كه خدا به او بنازد هيچ وقت حاضر نمي‌شود كه وجود خودش را با اين كارها آلوده كند و خودش را از رسيدن به آن مقامات عالي محروم كند.

 

 امام علي(ع) مي‌فرمايند:

كسي كه نفسش برايش عزت و شرف داشته باشد (براي خودش ارزش قائل شود) شهوت‌ها در نظرش خوار است.

 

يعني اگر اين حس در انسان پيدا شود شهوت‌پرستي را رها مي‌كند امام انسان را به موجودي با ارزش در درونش راهنمايي مي‌كند، مانند هنرمند هنرشناسي كه به صاحب يك تابلوي نفيس مي‌گويد مي‌داني اين تابلو چقدر با ارزش و قيمتي است؟ حيف است كه اين جا باشد و گرد وغبار بگيرد. بايد از آن به طور ويژه مراقبت كني، والا ارزشش را از دست خواهد داد.

 

زلال - حوزه مشاوره فرهنگی

 

 سكس سكس سكس سكس سكس سكس سكس سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس فيلم پورن  فيلم پورن  



:: موضوعات مرتبط: خودارضايي چيست ؟، خودارضایی از نگاه اسلام، عوارض خودارضايي، آسيب هاي معنوي و اخروي‏، درمان خودارضايي، راه هاي ترك خود ارضايي، ،
:: برچسب‌ها: توجه به ارزش و اهميت انسان,
اشاره قرآن به دلیل اعتیاد به خودارضایی
نوشته شده توسط سامان در ساعت

  

اشاره قرآن به دلیل اعتیاد به خودارضایی

 

داشتم تفسیر سوره ناس رو می خوندم که  به وسواس خناس رسیدم و وقتی فهمیدم معنیش چیه بغضم گرفت فهمیدم علت اعتیاد انسان به خود ارضایی چیست

 

از امام جعفر صادق عليه السّلام روايت شده كه چون آيه وَ الَّذِينَ إِذا فَعَلُوا فاحِشَةً نازل شد شيطان بالاى كوهى رفت و عساكر خود را احضار نمود و گفت كه كيست كه از اين آيه دفاع كند عفريتى گفت من دفاع مى‏كنم شيطان گفت از عهده تو خارج است عفريت ديگر برخواست و همين ادعا را كرد و همان جواب را شنيد تا اينكه وسواس خناس برخاست و گفت اين امر را بر من واگذار شيطان گفت چه كار ميكنى جواب داد وعده ميدهم و آنها را بتوبه اميدوار ميسازم تا معصيت كنند باميد آنكه بعدا توبه بكنند و چون معصيت كردند توبه را از ياد آنها مى‏برم شيطان گفت تو سزاوار اين منصبى اين امر را بعهده تو واگذاردم

 

شما هم قرآن بخونید چشم و گوشتون باز شه.یادتون باشه فارسی رو حتما بخونید اونم نه از ترجمه فقط یک فقیه بلکه از چند فقیه و تفاسیر ان ها که در اینترنت زیاد است استفاده كنيد .

 

كانون ترك خودارضايي
http://www.ktark.blogfa.com

 

 سكس سكس سكس سكس سكس سكس سكس سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس فيلم پورن  فيلم پورن  



:: موضوعات مرتبط: خودارضايي چيست ؟، خودارضایی از نگاه تمام اديان، خودارضایی از نگاه اسلام، عوارض خودارضايي، آسيب هاي معنوي و اخروي‏، متفرقه هاي جالب، تفسير سوره ناس، ،
:: برچسب‌ها: اشاره قرآن به دلیل اعتیاد به خودارضایی,
خود ارضایی از دید مذاهب و ادیان:
نوشته شده توسط سامان در ساعت

  

خود ارضایی از دید مذاهب و ادیان:

 

یهودیت: خود ارضایی در یهودیت به طور کامل منع نمی‌شود و عملی توأم با سلامتی و نشاط‌آوری تلقی می‌گردد؛ اما در برخی شاخه‌های آن خود ارضایی جنس مذکر ممنوع است.

 

مسیحیت: کاتولیک‌ها در پاره‌ای موارد همانند خود ارضایی برای شناخت بدن و احساسات جنسی آن را مجاز می‌شمارند. به عقیده‌ی پروتستان ها، خود ارضایی یک سیر طبیعی از سیکل جنسی افراد است و این امر مانع از روابط جنسی غیرمجاز مانند همجنس‌بازی می‌شود.

 

تائویسم: یک آیین قدیمی چینی است که نوید بخش زندگی طولانی است. در این آیین مردان از خود ارضایی منع شده‌ند. زیرا با اعتقاد به منابع انرژی در شکم تحتانی، استمنا بدن را از انرژی تخلیه و مانع ادامه‌ی حیات هارمونیک که به آن نوید داده شده، می‌شود. همچنین اعتقاد بر این است که خود ارضایی زنان باعث کاهش طول عمر و امراض لاعلاج در آنان می‌شود

 

اسلام: در اسلام استمنا حرام است و اکثر فقها آن را گناه کبیره به شمار می‌آورند. همچنین اگر مسلمان روزه‌دار استمنا کند، روزه‌اش باطل و کفاره‌ی جمع بر او واجب می‌شود. پس از استمنا غسل بر مسلمان واجب می‌شود (غسل جنابت) و در صورت عدم انجام غسل، عبادت او پذیرفته نمی‌شود.برخی فقها مانند آیت‌الله لنکرانی، خود ارضایی را در صورتی که برای آزمایش پیش از ازدواج نیاز به اسپرم وجود داشته باشد و از راه دیگری نتوان اسپرم‌گیری کرد، بلامانع می‌دانند.

 

دیدگاه اهل سنت: اهل سنت نظرات متفاوتی را درمورد خود ارضایی دارند. برخی آن را در تمام اشکال و موارد حرام می‌دانند، برخی در مواردی آن را مجاز می‌شمارند و برخی آن را مکروه می‌دانند.

 

دیدگاه شیعیان: از نظر شیعیان خود ارضایی به طور کامل و در تمام اشکال آن حرام می‌باشد.

 

منبع : طعم تـلـخ خـوداِرضایی
http://beeep.blogfa.com
 

 سكس سكس سكس سكس سكس سكس سكس سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس فيلم پورن  فيلم پورن  



:: موضوعات مرتبط: خودارضايي چيست ؟، خودارضایی از نگاه تمام اديان، خودارضایی از نگاه اسلام، ،
:: برچسب‌ها: خود ارضایی از دید مذاهب و ادیان:,
گناه خود ارضايي
نوشته شده توسط سامان در ساعت

 

گناه خود ارضايي

 

در اين زمينه گفتني است «استمنا» يا «خودارضايى» يكى از راه‏هاى انحرافى در ارضاى ميل جنسى است كه نسل جوان را در معرض آسيب‏هاى جدى قرار مى‏دهد. اين كار عادت بسيار زشت و زيان آوري است كه مي تواند استعداد و توانايي هاي فراوان يك جوان را به نابودي بكشاند و حال و آينده او را تباه كند. از اينكه متوجه زشتي اين عمل شده ايد خداي را شاكريم و در پاسخ گويي به سوال شما مطالبي را پيرامون معرفي ، حرمت و روش درمان آن بيان مي نماييم، اميد است با كمك الهي و استمداد از معصومين(ع) و اطلاعاتي كه در اين زمينه برايتان ارسال مي شود، در حفظ نفس و كنترل شهوت موفق باشيد.

استمنا و يا به عبارتي خود ارضايي، از نظر شرعي واخلاقي، حرام و گناه محسوب مي شود. اين عادت ناپسندي به لحاظ اخلاقي، بعد معنوي انسان را به سختي مي آزارد، روح او را تاريك مي نمايد، آزادي معنوي انسان را سلب مي كند و در مسير خود سازي و كمال، آدمي را با چالش جدي مواجه مي كند. مطابق تحقيقات انجام شده توسط روانشناسان، خود ارضايي نوعي اعتياد و بيماري زشتي است كه آثار و ضررهاي فراواني بر جسم و روان آدمي باقي مي گذارد.

كساني كه گرفتار اين عمل شنيع شده اند، آن را گريزگاهي فرعي و عاجل براي خارج شدن از فشار جنسي و پاسخي براي لذت طلبي خود تصور مي كنند، در صورتي كه اگرتوجه نمايند، بدين وسيله گرفتار آثار و تبعات زيان آوري مي شوند كه گاها قابل جبران نيست.

شهوت يكي از اموري است كه با طبيعت انسان در آميخته و در جاي خود از نعمت هاي خداوند است، ولي اگر از حالت تعادل خارج و بر افروخته شود، ممكن است سرمايه هاي عظيم انساني را به خاكستر تبديل كند. اين نيرو به طور قطع نياز به ارضاع دارد، ولي با روشي كه با نظام طبيعت و شريعت سازگار باشد.

خداي متعال كه به حكمت بالغه اش اين غريزه را در نهاد انسان گزارده ، تا نسل انسان باقي بماند، از روي رحمت و هدايت خود راه هاي آسان و معقول كنترل و ارضاع آن را پيش پاي او قرار داده است و نسبت به بيراهه ها و انحراف از مسير درست نيز، هشدارهاي لازم را به انسان داده است ،راههايي كه بايد با شناخت و عمل به آنها، سلامت جسم و جان خويش را پاس بداريم و از خطر و پي آمد كارهايي همچون خود ارضايي و مانند آن برهانيم.

 

كبيره بودن:

 

به طور قطع "خود ارضايي" يكي از "گناهان " است . در اين زمينه برخي از عالمان ديني و اخلاقي نسبت به كبيره بودن آن نيزتاكيد نموده اند. از ميان ايشان خصوصا مرحوم شهيد آيه الله دستغيب در كتاب خويش" گناهان كبيره" فصلي را گشوده و بر بزرگي آن تاكيد نموده است .

از نظر شرعي، ملاك كبيره بودن يك عمل، وعده عذاب از جانب پروردگار مي باشد. در اين زمينه امام صادق (ع) و در ضمن روايتي از عذابي دردناك براي فاعل آن خبر داده است. آن حضرت(ع) فرموده است: «سه دسته از مردمان اند كه خداي متعال در روز قيامت به ايشان نگاه رحمت نمي افكند،  آنها را تذكيه نمي نمايد و عذابي دردناك براي ايشان فراهم نموده است: كسي كه موي سپيد خود را مي كند، كسي كه با خود نكاح (استمناء) مي نمايد و كسي كه مفعول واقع مي شود».

به فرض صغيره بودن گناه خود ارضايي در صورت عدم تكرار، ملاك ديگر كبيره بودن گناه، تكرار و به تعبير روايات اصرار بر آن است ، به همين دليل چون به طور معمول، خود ارضايي، در افرادي كه به آن گرفتارند ، به صورت عادت و اعتياد در مي آيد ، تبدبل به گناه كبيره مي شود.

البته حرمت و بزرگي گناه خود ارضايي در حد گناهاني همچون زنا و لواط نيست، ولي در عين حال شرايط آن به گونه اي است كه مي توان گفت: ضررهاي بدني و رواني آن از اين دو معصيت بيشر است ؛ زيرا موقعيت براي آنها هميشه مهيا نيست، ولي موقعيت براي خود ارضايي و عادت به آن هميشه مهيا مي باشد.

 

منبع : پرسمان
www.porseman.org

 

 سكس سكس سكس سكس سكس سكس سكس سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس فيلم پورن  فيلم پورن  



:: موضوعات مرتبط: خودارضايي چيست ؟، خودارضایی از نگاه تمام اديان، خودارضایی از نگاه اسلام، عوارض خودارضايي، آسيب هاي معنوي و اخروي‏، ،
:: برچسب‌ها: گناه خود ارضايي,
آسيب هاي معنوي و اخروي‏
نوشته شده توسط سامان در ساعت

  

آسيب هاي معنوي و اخروي‏

 

هيچ يك از آسيب هاي پيش گفته، به اهميت آسيب هاي معنوي نيست؛ زيرا آسيب هاي معنوي، جان و دل و به عبارت ديگر كنه حقيقت وجود آدمي را تباه مي‏سازد. خودارضايي از نظر دين يك گناه است و به تعبير قرآن زنگار بر دل مي‏نهد: «كَلاَّ بَلْ رانَ عَلي‏ قُلُوبِهِمْ ما كانُوا يَكْسِبُونَ»؛ «چنين مباد! بلكه اعمال (ناشايست) دل هاي آنان را زنگار زده است».مطففين (83)، آيه 24.

زنگ يا زنگار در اشياي مادي، همان چيزي است كه روي فلزات و اشياي قيمتي مي‏نشيند و معمولاً نشانه پوسيدن و از بين رفتنِ شفافيت و درخشندگي آن و در نهايت ضايع شدن و از بين رفتن آن است.

علامه طباطبايي در تفسير الميزان ‏مي‏فرمايد: از آيه شريفه سه نكته استفاده مي‏شود:

1. اعمال زشت، نقش و صورتي به نفس و روح انسان مي‏دهند؛

2. اين نقش و صورت خاص، مانع آن است كه نفس آدمي حق و حقيقت را درك كند؛

3. نفس آدمي به حسب طبع اوليه‏اش صفا و جلايي دارد كه با داشتن آن، حق را آن طور كه هست درك مي‏كند. طباطبايي، سيد محمد حسين، ترجمه تفسير الميزان، ترجمه سيد محمد باقر موسوي همداني، (تلخيص)، (قم: دفتر انتشارات اسلامي، بي‏چا، بي‏تا)، ج 20، ص 385.

همچنين آسيب هاي معنوي جهان گذران را در مي‏نوردد و اگر اصلاح نگردد، حيات جاودان آدمي را در معرض تباهي و شوربختي قرار مي‏دهد. از اين رو نصوص ديني نسبت به آن هشدارهاي لازم را داده ‏اند. پيامبر اكرم‏صلي الله عليه وآله وسلم در اين باره مي‏فرمايد: «ناكح الكف ملعون»؛«ملعون است كسي كه خودارضايي كند» ري شهري، محمد، ميزان الحكمة، ج 12، ص 5654..

امام صادق‏عليه السلام نيز مي‏فرمايد: «با سه گروه خداوند در روز قيامت سخن نمي‏گويد و پاكشان نمي‏خواند و عذابي دردناك دارند، از آن سه‏اند، خودارضايي كننده و كسي كه لواط دهد»همان، ح 19049..

در روايات ديگري امام صادق‏عليه السلام خودارضايي را گناه عظيم و مورد نهي الهي معرفي فرموده است‏ همان، ح 19050..

 

منبع : پرسمان
www.porseman.org
 
 

 سكس سكس سكس سكس سكس سكس سكس سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس فيلم پورن  فيلم پورن  



:: موضوعات مرتبط: خودارضایی از نگاه تمام اديان، خودارضایی از نگاه اسلام، عوارض خودارضايي، آسيب هاي معنوي و اخروي‏، ،
:: برچسب‌ها: آسيب هاي معنوي و اخروي‏,

صفحه قبل 1 صفحه بعد